Svoboda DK 7

Svoboda DK 7 byl druhý a poslední sériově vyráběný tříkolový typ. Jednalo se o nástupce Svobody DK 5, se kterým měl pravděpodobně shodnou převodovou skříň, ale bylo pozměněno řízení traktoru, a byl osazen novým motorem s výkonem 7,5 koní. Skládal se z rámu, na kterém byl pomocí čtyř šroubů upevněn motor, převodové skříně s vestavěnou zadní nápravou s diferenciálem a předního řiditelného kola.

Motor byl čtyřdobý vznětový ležatý jednoválec s předkomůrkou a vodním odpařovacím chlazením. Měl výkon 7,5 k při 1200 ot/min. Byl umístěn na masívním tříkolovém podvozku z profilového železa. Narozdíl od typu DK 5 byl motor otočen hlavou dopředu. Měl již pouze jeden setrvačník, a to na pravé straně motoru. Do něj se zasunovala roztáčecí klika, a pomocí dekomprese a doutnáku se motor startoval. Hnací síla motoru se do převodové skříně přenášel pomocí klínových řemenů. Ty byly kryté plechovým krytem a napínaly se posunováním motoru po rámu směrem dopředu. Váha samotného motoru byla 320 kg.

Převodová skříň byla pravděpodobně shodná s typem DK 5 (neověřená informace, ale napovídají tomu technické údaje). Traktor měl 2 rychlosti vpřed (3,8 – 7,1 km/h) a jednu vzad (2,6 km/h). Na zadní straně převodové skříně byl úhlový držák pro připojení zemědělských strojů a přívěsu.

Podvozek byl tříkolový s dvěmi hnanými koly vzadu, a jedním řiditelným vepředu. Přední kolo bylo ovládáno volantem, ten nebyl již spojen s kolem pomocí řetězů jako u typu DK 5, ale nově tyčí, se šnekovým převodem přímo nad předním kolem. V zadní části rámu byla přidělána převodová
skříň.

Traktor bylo možno vybavit řemenicí pro pohon zemědělských strojů a pravděpodobně i boční lištovou sekačkou.

Technické údaje